Klachtenregeling Schoterpoort Huisartsenpraktijk
Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over hun huisarts en onze huisartsenpraktijk. Maar misschien bent u over bepaalde zaken minder of in het geheel niet tevreden. Probeer eerst uw klacht of onvrede met uw huisarts te bespreken en samen met haar (of hem) het probleem op te lossen. Dat kan ook als uw klacht gaat over een praktijkassistente, praktijkverpleegkundige, praktijkondersteuner GGZ/ Somatiek of de praktijkorganisatie. Als de huisarts weet dat u niet helemaal tevreden bent, kan zij (hij) samen met u zoeken naar een oplossing.
Wij gaan uiterst serieus om met klachten en/of uitingen van onvrede, allereerst natuurlijk voor u persoonlijk, maar ook omdat het vaak kan bijdragen aan de kwaliteitsverbetering van onze huisartsenpraktijk.
Als u het klachtenformulier via de website invult zal de klachtencoördinator binnen de praktijk ervoor zorgen dat de klacht wordt opgepakt binnen de praktijk. U ontvangt een bevestiging van de ontvangst van het klachtenformulier en er wordt contact met u opgenomen over de vervolgstappen die het meest passend zijn. Bijvoorbeeld (alsnog) een gesprek met de betreffende arts of medewerker.
Wilt u dit niet of komen we er samen met u niet uit, dan kan er door u een beroep worden gedaan op een onafhankelijke klachtenfunctionaris van de organisatie DOkH, afdeling klachten en geschillen www.dokh.nl (Robijnstraat 6 1812 RB Alkmaar, tel. 072-5208325 e-mail klachtenengeschillen@dokh.nl ).
De praktijk is tevens aangesloten bij de geschilleninstantie van DOKh. De werkwijze van onze interne klachtenregeling is vastgelegd in een reglement zodat u precies weet waar u aan toe bent.